January 27, 2014

Cats lover.

Assalamualaikum :)

Hey,rindu tak dekat aku? Hahaha,sokay,tajuk hari ni 
Cats Lover.Bagi yang tak tahu cerita aku dengan kucing pada suatu ketika dulu boleh buka entri INI.

Dulu,aku dengan kucing dapatlah ditafsirkan seperti ini : 

Premis 1 : Kucing suka makan whiskas
Premis 2 : Atika *kenapa aku gelar diri aku atika?* tak suka langsung makan whiskas.
Kesimpulan : Atika tak suka kucing dan begitu sebaliknya.

Aku punya alergik dengan kucing tahap serius gila ahh,sampai nampak kucing daripada jauh dah buat muka annoying sambil acu-acukan penumbuk saiz s. -..-


******************

Semenjak dua menjak tidak bersekolah dan hanya membuta dekat rumah sampai kena bebel dan makan pisang goreng sambil online facebook *perangai yang teruk bhahaha* hatiku tergerak-gerak untuk memberi kucing-kucingku di rumah makan.Aku goncang botol potato chips yang biasanya Abah bubuh makanan kucing,kosong.

Aku jenguk ke dalam,tinggal habuk.Aku sarung baju panasku,maklumlah di Malaysia ini sejuk,dan aku seluk poket seluarku,ada duit 5 ringgit baki tuang minyak motor semalam.Aku hidupkan motor dan menderum laju ke kedai harga jimat ekonomi berhampiran rumahku yang tersangatlah menjimatkan.Lols.


**********************


Tengah-tengah aku bagi Belang,Tompok dan beberapa orang lagi menjamu makanan kucing cap Jasaku *jenama makanan kucing paling murah,hahaha*,tiba-tiba datang seekor kucing hitam.Kucing tua kalau aku tengok daripada bulu dia semua.

Serta merta aku kenal dia sebagai Logam.Logam neyh kucing tua yang selalu cari pasal dan buat onar dengan Belang (kucing aku).Abah selalu cerita pasal kejahatan si Logam neyh.Abah aku juga menggelarkan dia "Logam si kucing tua pembuli".Hahaha,abah :)

Aku pun tanpa sebarang perasaan prejudis,bagi juga si Logam neyh makan.Tak tergamak nak hampakan dia.Aku macam terfikir kalau aku dekat tempat dia mesti aku sedihkan bila aku tengok orang lain semua dapat makan tapi aku krik krik minta makanan tak dapat.Simpati menebal.

Logam kucing yang tak bertuan,dan aku tengok dia macam fobia dengan manusia.Dia takut gila kott bila aku datang dekat dia mula-mula.Bila aku bagi dia makan,aku kena duduk jauh sikit so nanti baru Logam berasa selamat nak makan.Dia pandang manusia pun suspicious jeh.Sobs sobs.Kesian si Logam neyh. :(

Bila aku pandang dekat-dekat,oh maii.Air mata i jatuh you. Mata sebelah si Logam neyh buta,tak tahulah dibutakan oleh manusia yang bengap nak %#@& atau kerana penyakit.Aku perasan something dekat misai dia.Misai dia pendek sebelah. Atau lebih tepat lagi, sebelah takda.

Aku kenal betul dengan tanda tuh,tanda misai kena gunting.Ya Allah,kesian dengan kucing tuh.Kalau aku nampak siapa yang gunting misai dak Logam tuh memang aku luku kepala dia dekat jalan tar.I mean,tahu tak misai kucing sangat penting untuk beliau?

Misai kucing (bukan tumbuhan misai kucing,i mean,misai seekor kucing) bertindak sebagai organ deria dan juga untuk mengekalkan keseimbangan badan beliau.Sama macam telinga manusia.

Kalau kita takda telinga/ada sebelah telinga jeh kita akan mengalami kesukaran nak berdiri stabil sebab telinga = salah satu organ yang menyeimbangkan badan kita.Faham tak anak-anak?  *Sumber = buku teks Sains tingkatan 2.

I pray agar penggunting misai Logam di luar sana bertaubat.Takda simpati betul.Kalau betul Logam curi ikan kau atau apa-apa jelah,tak payahlah sampai nak buat macam tuh.Animal abuse.








*****************


Aku harap partner aku nanti pun suka kucing.Hahaha,baru 18 dah pandai nak fikir pasal partner -..-
Yelah,lagi satu.Comel tau kalau lelaki yang minat kucing. ^^




No comments:

Post a Comment

Do comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...