December 23, 2013

First Ramadan yang terakhir di asrama

Assalamualaikum.

Dah hari ke-5 dah puasa dah kann?.Alhamdulillah,setakat ney aku tak de lahh muntah2 or ditimpa sakit2 time puasa.And hopefully dapat puasa full tahun neyh.Amin~





Hari pertama aku bersahur,aku kena bersahur kat ostel.Takpelahh,makanan kat ostel unn not bad apa.Dengan berkobar-kobar,aku dan sahabat aku yang lain melangkah ke dewan makan.Walaupun tak mandi lagi tapi semangat nak bersahur uhh tinggi kutt.Al-maklum,first Ramadan kann,katanya~

Sesampai jew aku kat sana,lidah aku terkelu,muka aku memblur dan aku macam speechless kejap.Aku gosok cermin mataku,ternyata,cermin mata uhh belum kabur lagi.
Ku jenguk ke dalam tong nasi (ala,tempat isi nasi macam kat umah ongkawen uhh) isinya kosong.Sisa2 unn tak kelihatan.Memang budak2 neyh semangat betul bersahur ekk?Aku tanya makcik dema,katanya makanan dah habis.




                         dah habis,dah habis,dah habis.


Abis nak makan apa??
Perghh,wa sanggup bangun pagi2 (kol 5.15 kira awal bagi aku,aku biasa bangun kol 6.10 setelah dikejut secara 'manja' oleh dak Intan),turun dari aras 3 ke bawahh.Waa,nampaknya aku pergi dengan harapan,aku pulang dengan kekecewaan :(

Makcik uhh cakap dalam nada kesian berbaur simpati,
makan roti boleh nak?
Roti pun roti lahh,janji aku tak kebulur hari uhh -,-


Roti putih + telur mata + kuah asam apatahh.

Huhu,nak marah unn tak boleh,yelahh,salah sendiri kann?
sapa suruh bangun lambat -,-

Btw,nak share something.ting.ting.ting.
Hari uhh,aku gi terawih.
then,ada nampak seorang makcik neyh.Erkk,maybe boleh panggil nenek kutt.ermm,nenek uhh mengingatkan aku pada kisah seram-melayu-yang-tak-seram-langsung-and-aku-tak-faham-kenapa-ada-orang yang still nak produce cite macam uhh.Ala,cite nenek bongkok tiga.Jeng jeng.

Seriously,aku tak faham kenapa still ada orang yang buat cerita macam neyh.Dah lahh tak seram,jadi bahan gelak jewp -,-

Serious talk,nenek uhh bongok bongkok ahh,giler ahh.Aku pikir dah macam 90 darjah dahh auu.
Aku bukan nak hina nenek uhh,but I want to compliment her.Like seriously,dia releks jewp wat terawih plus tak pakai kerusi lakk uhh.Tabik springg ahh cucu pada nenek.

Aku borak-borak dengan makcik sebelah aku uhh,and aku nyatakan perasan terharu aku plus rasa macam blessed dengan apa yang Allah bagi.And,makcik uhh pun reply dengan nada biasa tapi aku ingat kutt sampai sekarang.

"Betul tuhh,kalau kita yang sihat walafiat neyh tak solat memang tak patut lahh kann "

Pergghh,wa rasa macam kena tampar berkali-kali plus kena smash depan belakang ngan kata-kata makcik uhh.Wa bukan ahh stok budak2 alim.Ada jew solat akhir waktu bagai,yelahh,orang sibuk,KATANYA~

So,makcik uhh and nenek uhh dapat pahala lagii.They make me realise yang nak seribu daya,tak nak beribu dalih -,-

P/S : Novel hlovate yang latest dah keluar.Aku dah beli dahh.Anthem memang superb.Berbaloi gila.Doakan trial aku.Mintak-mintak dapat straight A's.And,aku akan miss Ramadan kat ostel.





No comments:

Post a Comment

Do comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...