December 23, 2013

Juniors in the house~


Assalamualaikum and hi :3

Hello peeps ::..

Disebabkan hari ini kerajinan aku bertambah ditambah lagi dengan keadaan cuaca yang sungguh tak mengizinkan aku keluar bersama Shaheizy Sam,so,aku decide untuk update entry baru.Maklumlah sejak kitaorang declare last month,dia tak habis-habis mintak aku keluar dengan dia.Ehem. *batuk kecil*

Juniors?
Proudly present to you : Kuning Jr,Belang Jr and Tompok Jr :)

Neyh Kuning Jr.Tengah sedap landing atas bantal aku.Emang dasar punya kucing.Erkk,mungkin rupanya tak comel mana tapi aku sayang :)

 Kuing Jr lagi.Hyper-entah minum apatah,tapi sekali dapat panjat riba aku,terus lelap.

Tehee >..<
Sangat cute okey.Kadang-kadang aku sampai ketap-ketap gigi bila tengok dia terkedek-kedek berjalan.Baru 2 bulan,tapi dah boleh ronda-ronda dekat rumah aku and kencing dekat sudut dapur.Sungguh buat onar ini kucing.Meskipun begitu,I love them,and ada ker patut mak aku nak buang dekat medan selera dengan alasan kucing neyh tak ada adap kencing merata-rata di rumah ku syurgaku.What de? Tapi itu plan jeh,and aku harap-harap tak.Kalau buang pun,boleh jeh ambil balik letak dekat rumah.Ehem. 

Erm,kan aku cerita ada Kuning Jr,Belang Jr,and Tompok Jr.Kalau perasan,gambar Belang dan Tompok takdakan?Sebab aku tak sempat capture.Kehkeh.Nanti-nanti lahh~

Neyh Kenit.Tapi dia dah lari rumah.Ada satu insiden tragis yang membuatkan dia lari.Tapi aku tetap berharap yang dia akan balik satu hari nanti. *Tsk,sobs,sobs. :'(

Okey,ada cerita di sebalik kucing dan aku.Dulu,aku sangat tak suka kucing.I don't know why.Maybe sebab aku tak suka benda berbulu.Atau sebab aku tak suka dia mengesel-gesel dekat aku.And aku annoying betul dengan kucing.

Pernah sekali aku menjerit dalam dewan makan sebab ada kucing nak panjat dekat riba aku.Dahlah masa tu ramai orang.Bikin malu sama gua T__T

And,masa aku Form 4,ada seorang junior aku bela kucing,dekat asrama.Korang mesti wonder macam mana dia buat.Dia ambil kotak kosong,beli makanan kucing and letak kucing tuh dekat bilik bagasi (bilik untuk letak beg bagasi budak-budak asrama).Aku puji sikap dia sebab sangat penyayang terhadap kucing (kucing tuh sebenarnya anak kucing yang terbiar dekat asrama),tapi yang tak boleh blahnya,junior aku neyh siap bawak masuk dalam dorm.

What de heckk? :/

Sebagai orang yang anti kucing,aku berusaha menegahnya,dan terus-terusan mengatakan anak kucing yang junior aku bela dan siap bawak masuk dorm sekali sekala tuh (nama anak kucing tu Dede),annoying.

Tapi,aku ditentang.Tsk.The annoying Dede ada ramai penyokong-mostly budak-budak yang suka kucing jugak.Errkk,sampailah satu hari hampir bergaduh tau.Aku marah gila kott,bila The annoying Dede masuk dalam bakul baju aku dekat dorm.Hello,aku baru basuh okey itu baju and baru jeh nak lipat.Sedap jeh The annoying Dede tuh bergolek-golek dalam bakul baju aku.

Bila aku marah,semua back-up Dede. -..-

Alah,biasalah kak.Kucing mana ada akal.Dia tak boleh fikir.

Jangan marah dia.Dia kann kecik lagi.
          

        Kesian tau tengok Dede.Tak ada orang sayang Dede dekat           dorm neyh.Takpalah Dede,nanti kita keluar ekk? 




Erkkk,sabar jelah bila kena macam tuh.Siap buat provokasi terhadap aku.Sobs.sobs. 
Tapi,Dede sekarang dah mati.Sobs sobs lagi. :'(
Dulu,aku pegang kucing pun tak nak,inikan manja-manja.
Dulu,aku sentuh kucing pun guna jari telunjuk je,sekarang dah boleh usap belai semua.
Dulu aku pelik gila kenapa ramai member-member aku fanatik dekat kucing,sampai ada sorang member aku digelar PPKKB (Pengerusi Persatuan Kucing-Kucing Bersatu),aku yang bagi nama uhh.Huhu :3 Sebab dia gila sangat dengan kucing -..-
 Dulu,aku pandang kucing yang kelaparan dekat medan selera biasa je,sekarang sanggup naik motor pergi beli makanan kucing.


Tehee.So,it all starts with The Annoying Dede.

Dede,thanks.

Sebenarnya,semua kucing yang aku bela sekarang,ada 7-Belang,Tompok,Kontot,Kuning dan 3 juniors bukannya milik aku.Kesemuanya milik jiran depan rumah aku yang nampaknya tak kesah pon pasal kucing-kucing dorang.And,kitaoranglah yang rajin dok membeli makanan kucing.From that,dorang start datang rumah kitaorang and act,datang untuk makan jeh.Kadang-kadang datang untuk tidur.And,kucing-kucing tuh (yang besar,bukan yang juniors),pandai tau.Sebab dia berak and kencing sume dekat rumah asal tuan dia.Haha,smart kann?





1 comment:

  1. Tapi junior sume dh past away.. T_T cm ne pown tp syng senior-ii

    ReplyDelete

Do comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...