December 23, 2013

Review Filem: The Hunger Games-Catching Fire


Assalamualaikum and hi :)

Hello peeps ::..


Wayang is one of my fav activity,especially dengan Shaheizy Sam.Ehem.

So,bila entah dalam minggu neyh,dengan tujuan untuk meraikan freedom selepas SPM,aku and the others pergi wayang.Dorang beria-ia nak ajak aku tengok The Hunger Games-Catching Fire.So,best ker cerita neyh?

Aku memang jenis yang layan cerita-cerita fantasi.You just have to name it-Twilight,Harry Potter,The Lord Of The Rings and so much more.Tapi,disebabkan kekangan masa,aku tak berpeluang pula baca The Hunger Games.Bunyinya pun dah tak memberangsangkan T__T.

But,oh well,aku tengok lah jugak cerita neyh.Yang pertama aku tengok daripada cd cetak rompak.5 ringgit je.Dan kualitinya agak baik,bila first time tengok.Bila tengok kali kedua,dah macam harem.Nasib baik cina yang jual tu hensem.Kehkeh :D

So,aku tengok cerita kedua bagi The Hunger Games Trilogy which is Catching Fire dekat wayang.And one word that I could use to describe this movie is : ohsem !

Apa yang best:


  • Plot superb,terjalin dengan baik dan boleh nampak kesinambungan daripada The Hunger Games yang pertama.
  • Hero dia hensem-hensem,terutamanya si Peeta Mellark dan Finnick Odair tu.


  • Ending tak terjangka (bagi orang yang tak baca lagi buku dia lahh).Masa tengok wayang,banyak gila persoalan dalam kepala aku.Macam mana diorang nak escape,kenapa si Finnick Odair tu tiba-tiba jadi sekutu dia and macam-macam lagi.Tapi,semua persoalan aku terjawab dekat ending cerita neyh.Semua.Bukan macam sesetengah filem Melayu yang cerita tak habis. -..-
  • Props gila hebat.I mean,design kostum karakter,tempat penggambaran semua.Macam real.

Apa yang tak best :

  • Aku tak tahu. -__- 
  • Erm,kalau kau ada bad comments pasal cerita neyh,sila-silalah komen.
  • FYI,rottentomatoes pun bagi Catching Fire 89% fresh tau.Tak percaya pergi google Catching Fire-rottentomatoes.Aku selalu guna rottentomatoes sebagai indikator or penunjuk aras sebelum tengok sesebuah English movies.Yelah,kadang-kadang sesetengah english movies sucks kan,asyik-asyik propaganda,balik-balik prejudis terhadap orang yang ada nama 'Muhammad'.But,yeah,rottentomatoes tak pernah mengecewakan aku.Kebanyakan movie yang dia review bagus,memang bagus :)

So,aku bagi rating 8.75 untuk movie neyh.I am highly recommmend this movie for those who are enjoying fiction movies.Tapi,kena tengok dulu The Hunger Games yang first.Kalau tak tengok,jawabnya kelam-kelam jelah kau tengok nak memahamkan plot dia.

Aku biasa bukak MEGASHARE.INFO untuk tengok english movies yang best.English movies je tau,tapi yang tak bestnya tak ada subtitles.Terpaksalah dengar betul-betul.And pada siapa yang belum tengok The Hunger Games first,pergilah tengok dekat sini.Kalau internet kau tak lembap,biasanya takkan lembap dekat Megashare :)






No comments:

Post a Comment

Do comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...