December 27, 2013

Fav quotes :)

Assalamualaikum and hi :B


Kebosanan.Ya,itu diri aku sekarang. *sigh*
Okey,aku masih gagal mendapatkan kerja.Adakah kerana aku pemalu sangat *tipu,aku bukan pemalu* tapi entahlah.Aku dah pergi several interviews tapi sobs sobs masih gagal mendapatkan pekerjaan.Adakah mungkin kerana aku terlalu pendek sampaikan orang tuh tak percaya aku dah 17 dan dalam beberapa hari lagi aku akan berumur 18 dan layak menonton movie ganas serta 18sx dekat cinema?Ehem,tinggi aku 152 cm dan hey,tak pendek okey? Bhaha :D
Lupakan kisah tragis aku dalam mencari pekerjaan -..-

Quote?
Bagi aku quotes sangat penting.I mean,certain quotes boleh jadi pembakar semangat dan sesetengahnya boleh mempengaruhi cara kau berfikir.For example : 




Dulu,masa aku kecik-kecik,aku percaya semua qoutes adalah benar dan aku telan bulat-bulat.Walaupun ada quotes yang merepek macam : 


Jangan pernah ludah jilat balik.

Phrase ludah jilat balik biasanya orang guna untuk kes yang kau dah clash,then kau menyesal dan nak ada balik relay dengan boyfriend/girlfriend/suami isteri sume lah.Pada aku,it is okey untuk ludah jilat balik in certain times.I mean,kalau kau betul-betul menyesal dan kau cinta dekat orang tuh separuh mati,why not? Sebab kadang-kadang kau terlepas cakap nak clash atau kau buat keputusan nak clash tanpa berfikir panjang.Itu contoh.Tapi,ada sesetengah orang tak setuju dan dia kata macam eh,tak malu ke dah clash then kau nak pungut dia balik.Dude,pendapat masing-masing.

Oh,okey,quotes dekat bawah ialah bukan 100% by me.Ada sebahagian aku cipta sendiri,ada yang aku ambil daripada facebook,tumblr dan macam macam ahh.Sembang kencang tak guna kan?Check it out ! 

  • A NAKED truth is better than a best-dressed lie.
  • Sometimes I think that who is my friend?A true friend is someone who will share with you her/his last cookies.
  • Every girl wants a bad boy who is good only for her,and every guy wants a good girl who is bad only for him :)
  • It is not about finding yourself,it is creating yourself.the power is in your hands.Your time is limited,don't waste it living in someone else's life. 
  • You can't start a new chapter if you keep re-reading the previous chapter.Move on.
  • Don't mix bad words with your bad mood.You'll have many opportunity to fix your mood but you'll never have a chance to fix your harsh words.terasa sebab pernah buat
  • Hidup ini macam matematik.Kalau senang sangat mesti ada yang tak kena.
  • Orang tua tak semestinya betul dan orang muda tak selamanya dungu. * I mean,tak semua apa yang orang yang lebih tua buat/cakap kena consider sebagai BETUL.Sebab semua manusia buat salah der even dia tua macam mana pun.Tapi,kalau kau sebagai orang muda nak membetulkan orang yang lebih tua,kena ada cara.Tak boleh main redah.And,I think,sometimes pemikiran orang muda taklah dungu sangat.Sebab kadang kala idea orang muda lebih FRESH.
  • No texts,no calls,but here I am missing you like hell.
  • Try to be yourself because mimics other people make yourself uncomfortable.

Thanks for reading peeps.Kalau ada yang quote yang menarik tertarik nanti aku update ye.Dan minggu depan budak dah mula bersekolah.Awkwardnya aku tak apa-apa beli barang sekolah tahun ini.Bhaha. :D

Kalau dulu,mesti dah beli beg semua lepas tuh tertanya-tanya adaker orang yang pakai beg sama dengan kita sebab macam tak best kalau pakai beg yang sama.Then,yang senior sibuk dengan macam macam plan dalam kepala tentang macam mana nak tunjukkan kekuasaan senior terhadap junior.Jangan tipu,aku pernah jadi senior.Hehe.

Yang skema mesti dah ada perancangan tentang study method yang hendak diaplikasikan tahun tersebut.Yang lebih skema buat 'Azam tahun baru' lepas tuh plan nak tampal dekat loker asrama atau meja kelas.Erm,rindu sekolah.Rindu lagi rutin asrama.Rindu gila dekat kenangan masa bersekolah.

Tapi aku tak menyesal sebab aku dah buat banyak benda gila masa aku bersekolah dulu-fly ikut pintu depan sekolah, ponteng tuisyen malam lepas tuh kena tangkap dengan pengetua,kenakan orang masa bufday dia,main kejar-kejar dalam dewan makan.Haha,I got nothing to regret when I look back at my senior's year.Kepuasan 100 %.

No comments:

Post a Comment

Do comment :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...